دیجیتال مارکتینگ ، مزایا و معایب و ویژگی ها

دیجیتال مارکتینگ

به دنبال چه مطلبی هستید ؟

بازنشر در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

فهرست مطالب

دیجیتال مارکتینگ زیر مجموعه ای از بازاریابی آنلاین است که از آن به عنوان تبلیغات اینترنتی، آنلاین مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال نام می برند.

همچنین روشی جهت برقراری ارتباط با مشتری به صورت آنلاین و تاثیرگذاری بر آنها می باشد.

بنابراین اشاره به هر نوع تلاش و دارایی جهت بازاریابی آنلاین به وسیله ایمیل، وبلاگ نویسی، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و پرداخت هزینه تبلیغات در ازای یک کلیک (PPC) از نمونه های بارز بازار دیجیتال است.

از مزایای این بازار معرفی شما به اشخاص مختلف و متقاعد کردن آنها جهت خرید کالاهای شما است.

این نوع بازاریابی ها روز به روز در حال گسترش می باشند و ابزارهای دیجیتال کلید اصلی آنها محسوب می شوند که به دو شکل آنلاین یا آفلاین مدام در حال فعالیت هستند.

دیجیتال مارکتینگ آنلاین چیست؟

آنلاین مارکتینگ

شما در بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ آنلاین با مشتریان از طریق اینترنت و به کارگیری ابزارهای متداول دیجیتالی ارتباط خواهید داشت که خود دارای چند ابزار است.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ:

  • تحلیل و آنالیز داده
  • بهبود بخشیدن موتور جستجو
  • تبلیغات از طریق کلیک
  • ایمیل مارکتینگ
  • مدیریت و تحلیل شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات به وسیله شبکه های اجتماعی
  • چت آنلاین
  • منتشر کردن رپورتاژ آگهی
  • ابلاغ پوش نوتیفیکیشن

دیجیتال مارکتینگ آفلاین چیست؟

آفلاین مارکتتینگ

دیجیتال مارکتینگ آفلاین به مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی گفته می شود که در شکل محیطی و سنتی به وسیله ابزارهای دیجیتال قابل اجرا است.

  • بازاریابی محیطی توسعه یافته
  • بازاریابی رادیویی یا رادیو مارکتینگ
  • بازاریابی تلویزیونی یا تلویزیون مارکتینگ
  • بازاریابی تلفنی یا تلفن مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ آفلاین و معایب آن

در دیجیتال مارکتینگ آفلاین کار بسیار مشکلی است که پیام هدفمند شده و سفارشی شده را به یکسری از مشتریان خود برسانید.

برای نمونه اگر تبلیغ شما در تلویزیون است مخاطب شما نمی تواند یک شخص خاص باشد.

بنابراین در چنین تبلیغاتی ارزیابی و سنجش کار دشواری است.

برای مثال اگر شما در یک زمان در بیلبوردهای شهر، تلویزیون و رادیو تبلیغات خود را انجام داده اید اما مشخص نیست که تبلیغ شما را چند نفر دیده اند و یا از این روش خرید خود را انجام داده اند.

مزیت های دیجیتال مارکتینگ

مزیت های دیجیتال مارکتینگ

تبدیل راحت و آسان در دیجیتال مارکتینگ

در این نوع بازاریابی مشتریان با مشاهده محتوا یا آگهی شما می توانند با پست وبلاگ روی لینک آن کلیک کرده سپس وارد قیف فروش شوند.

حال اگر خریدی انجام ندهند باز می توانند با شما در ارتباط باشند و این فرصت را به شما بدهند که با آنها در ارتباط باشید.

افزایش ارتباط با مشتریان

دیجیتال مارکتینگ این فرصت را به شما می دهد که با مشتریان خود در ارتباط باشید و آنها را وادار کنید که از برند شما حمایت کنند یا به ان وفادار باشند.

نتایج کمی یا کمیت کار بازاریابی

در بازاریابی دیجیتال برآورد جذب تعداد مشتری نسبت به میزان درآمد آن اهمیت زیادی دارد که پیشینه ی آن به کمیت در این بازار برمی گردد.

بنابراین شما باید از میزان ورودی یا تعداد مشتری و میزان خروجی یا سطح درآمد مطلع باشید زیرا مهم ترین مرحله در بازاریابی آنلاین است.

شروع کسب و کار خلاقانه

به کارگیری شبکه های اجتماعی گزینه مناسبی جهت ایجاد کسب و کار جدید است که با ایجاد یک کانال بازاریابی دسترسی مخاطبان به شما امکان پذیر می شود که نتیجه آن آغاز فعالیت های شما است.

دستیابی به گسترده جغرافیایی

برای اینکه تبلیغات شما در هر مکانی با هر شرایط جغرافیایی به صورت وسیع در معرض دید مشتریان قرار گیرد باید از بازاریابی آنلاین استفاده کرد.

بهره وری هزینه

این نوع بازاریابی هزینه مصرفی آن بسیار پایین است در حالی که میزان جذب مشتری و مخاطب در روش سنتی زیاد می باشد.

حذف رقیبان

شما باید سازمان یا شرکت خود را با بازار دیجیتال تطبیق دهید تا تمام اطلاعات مربوط به شرکت خود را زیر نظر داشته باشید.

با این وجود احتمال دارد وب سایت و محتوای عالی در دسترس شما باشد اما اطلاعات لازم در مورد روند در حال حاضر بازار در اختیار شما نباشد در نتیجه نمی توان نتیجه مطلوب از آن گرفت.

ایجاد فرصت های شغلی متنوع

اگر می خواهید در خانه و به دور از محیط کاری فرصت شغلی با تنوع بالا به دست بیاورید سری به بازارهای دیجیتال بزنید.

کانال های دیجیتال مارکتینگ

کانال های دیجیتال مارکتینگ

وب سایت

وب سایت کانالی قدرتمند با طیف گسترده ای از کمپین های بازاریابی به شکل آنلاین است که مکانی عالی برای دیجیتال مارکتینگ به وجود می آورد.

مطالعه بیشتر در رابطه با : وردپرس ، یک طراحی خیلی خاص و تجربه ای بی نظیر

همچنین وب سایت نوع خدمات یا برند محصول را به بهترین روش ارائه می دهد. بنابراین وب سایت باید استفاده از آن آسان، محیط مورد نظر دوستانه و سرعت آن بالا باشد تا نتیجه مطلوب از آن حاصل شود.

تبلیغات پولی در ازای یک کلیک

بازاریابان از طریق این تبلیغات متقاعد می شوند که در نرم افزارهای دیجیتالی به وسیله تبلیغات پولی کاربران اینترنتی را در دسترس خود قرار دهند.

همچنین بازاریابان با ارائه خدمات و معرفی محصولات می توانند تبلیغات خود را از طریق فیسبوک، پینترست، توییتر، لینکدین و گوگل انجام دهند.

از ویژگی های خاص این کمپین ها می توان به طراحی آنها بر اساس جنسیت، سن، محل زندگی و علایق مشتری اشاره کرد.

البته پلتفرم اصلی این کمپین ها تبلیغات فیسبوک و تبلیغات گوگل است.

مارکتینگ محتوا

هدف اصلی این بازاریابی دسترسی به مشتریان پنهانی جهت بهره گیری از محتوا است، طوری که وب سایت محتوا را منتشر می کند سپس در کمپین تبلیغات پولی، سئو، ایمیل و شبکه های اجتماعی آپلود می شود.

مطالعه بیشتر در رابطه با : سئو چیست و چرا باید به سئو مارکتینگ اهمیت داد ؟

همچنین مارکتینگ محتوا ابزارهایی مانند وبینارها، پادکست ها، اینفوگرافیک ها، درس های آنلاین، کتاب های الکترونیکی و وبلاگ را دارا می باشد.

ایمیل مارکتینگ

یکی از موثرترین کانال های دیجیتال ایمیل مارکتینگ است که زمینه مناسبی جهت تعامل و ارتباط با افرادی می باشد که برند شما را قبول دارند یا مشتریان پنهانی هستند.

همچنین اکثر بازاریابان دیجیتال در لیست ایمیل های خود کل  کانال های دیجیتال را جای می دهند تا بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند.

مارکتینگ رسانه اجتماعی

هدف اصلی استفاده از مارکتینگ رسانه اجتماعی آگاهی سازی مشتریان از برند خود به وسیله جلب اعتماد آنها می باشد.

به طوری که هرچه بازاریابی شما در رسانه های اجتماعی عمیق تر و به روز تر پیش برود فروش شما از محصولات بیشتر می شود.

رضایت شما از این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵

۱۱ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست

نام و نام خانوادگی(Required)
نوع درخواست(Required)
درخواست در رابطه با؟(Required)

مقالات مرتبط

 

فرم درخواست

نام و نام خانوادگی(Required)
نوع درخواست(Required)
درخواست در رابطه با؟(Required)