سئو و بهینه سازی سایت چیست و چرا باید به سئو اهمیت داد ؟

سئو و بهینه سازی سایت

به دنبال چه مطلبی هستید ؟

بازنشر در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

فهرست مطالب

سئو و بهینه سازی دارای یک تعریف کوتاه و ساده نیست و برای کسب دانش تو این زمینه ، زمان تحقیق و مطالعه مفید باید قرار داد تا به یک تعریف و درکی از این دانش رسید.

اما اگر بخواهیم یک تعریف مشترک از معنی SEO داشته باشیم ،باید بگوییم که Search Engine به معنی موتورهای جست و جو هستند که محبوب ترین و پر استفاده ترین آن گوگل هستش.

البته Bing ، Yahoo ، Ask ، Yandex ، Duckduckgo و … از باقی موتورهای جست و جو گر مطرح هستند.

اما واژه Optimization به معنی بهینه سازی می باشد. به مجموعه اقداماتی که درون سایت (سئو داخلی) و یا خارج از وب سایت (سئو خارجی) انجام می شود را بهینه سازی برای سایت یا بهینه سازی برای کلمه یا لینک یک سایت می گویند.

در نتیجه در پاسخ به سئو چیست باید گفت Search Engine Optimization که کوتاه شده آن SEO است به معنی بهینه سازی برای موتورهای جست و جو را می باشدولی در واقع این گونه نیست.

هدف از راه اندازی یک وب سایت ، کسب درآمد از فروش خدمات و محصولات به مشتریان می باشد ، پس باید برای افراد و انسان ها به صورت بهینه تولید محتوا مفید انجام داد و افزایش ترافیک گرفت تا گوگل و سایر موتورهای جست و جو به سایت رتبه دهند.

پس باید در نظر داست برای موفقیت در عملیات سئو ، باید برای افراد و انسان ها تولید محتوای مفید انجام داد تا به نتیجه دلخواه رسید.

دلیل اهمیت سئو و بهینه سازی در چیست ؟

سئو و بهینه سازی یا همان بازاریابی آنلاین از طریق سئو ،از جمله موضوعات مهم در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که عدم توجه به آن مساوی با شکست کسب و کار های اینترنتی مبتنی بر وب سایت است.

قرار گیری در بالای نتایج جستجو می تواند منجر به افزایش قابل توجه بازدید وب سایت شده که این امر یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در سایت های اینترنتی به شمار می آید.

برای این که در جایگاه مناسبی از دیدگاه موتور های جستجو قرار بگیرید و به اصطلاح بازار یابی خدمات و محصولات خود را به موتور های جستجو بسپارید لازم است امتیاز مناسبی نزد موتور های جستجو کسب نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر در مورد : دیجیتال مارکتینگ ، تعریف ، آشنایی با مزایا و معایب و ویژگی ها

فرایند سئو و بهینه سازی

فرایند سئو مارکتینگ

موتور های جستجو یا خزنده های موتورهای جست و جو هنگامی که وارد یک سایت می شوند شروع به بررسی وضعیت سایت از دیدگاه مختلف می نمایند.

الگوریتم های مشخصی برای فعالیت ربات های موتور های جستجو طراحی شده که فرایند بررسی سایت ها بهبود بخشیده است.

آن چه برای موتور های جستجو در بررسی وضعیت سایت دارای اهمیت است متن ها و نوشته های موجود در سایت است.

سایت ها به طور روزانه توسط بات های گوگل مورد بررسی قرار نمی گیرند و در بازه های زمانی مشخصی این کار انجام می شود.

این زمان فرصت مناسبی است تا شما با برنامه ریزی های دقیق سئو را انجام داده و سایت را برای بررسی بعدی بات ها آماده کنید.

هنگامی که بات ها مجدد به سایت شما مراجعه می کنند صفحات جدید و مطالب و تصاویر جدید را مورد بررسی قرار داده و به سایت شما امتیاز می دهند.

در این جا است که موضوع سئو پر رنگ تر به چشم می آید.

تقسیم بندی و آشنایی با انواع SEO

باید گفت دسته بندی های مختلفی از جهات متفاوتی برای سئو وجود دارد اما به طور کلی اگر بخواهیم این موارد را مورد بررسی قرار دهیم ؛ خواهیم داشت که :

1/ سئو و بهینه سازی از لحاظ ساختار

الف/ سئو داخلی ب/ سئو خارجی

2/ سئو و بهینه سازی از لحاظ هدف گذاری و استراتژی

الف/ سئو کلاه سیاه ب/ سئو کلاه خاکستری ج/ سئو کلاه سفید د/ سئو منفی

اهمیت سئو و بهینه سازی در موفقیت کسب و کار های اینترنتی

بدون تردید اهمیت سئو و بهینه سازی در موفقیت کسب و کار های اینترنتی غیر قابل چشم پوشی است.

در واقع افرادی که به عنوان کارشناس سئو و بهینه سازی بر روی وضعیت سایت ها کار می کنند می توانند به عنوان یک بازار یاب حرفه ای قلمداد شوند. 

برای موفقیت در هر شغلی بازاریابی به عنوان یکی از اصول اساسی فروش باید مورد توجه قرار بگیرد.

بسیاری از مواردی که در سئو و بهینه سازی سایت ها اثر گذار هستند در واقع مواردی هستند که تا حد زیادی با  مسائل مربوط به بازاریابی هم پوشانی دارند.

به عنوان مثال هنگامی که ما در خصوص اهمیت استفاده از کلمات کلیدی در سئو سایت صحبت می کنیم، در واقع بحث مان در خصوص شناخت دقیق مخاطبان و نیاز های آن ها است.

یک سئو کار حرفه ای باید در ابتدا جامعه هدف خود را شناسایی کرده و سپس نیاز سنجی های مورد نظر را انجام دهد.

نتایج حاصل از مطالعاتی که همه بر پایه اصول مارکتینگ صورت می گیرد می تواند شکل دهنده روند انجام سئو باشند.

به طور کلی سئو می تواند به گونه های مختلفی به بهبود وضعیت سایت کمک نماید. 

به عنوان مثلا در بخش فنی سئو و بهینه سازی فعالیت های سایت از لحاظ عملکردی و فنی و برنامه نویسی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرایند هایی نظیر بهبود وضعیت سایت از لحاظ سرعت و رفع خطاهای مشخص شده از دیدگاه ربات های گوگل و مواردی از این قبیل می تواند سبب انجام صحیح سئو شود.

هر چه فعالیت های شما بیشتر منطبق با اصول سئو و بهینه سازی باشد می توانید انتظار داشته باشید که سئو موفق تری را نیز داشته باشید.

موتور های جستجو در صورتی که سایت شما را دارای قابلیت های مورد نظر بیابند رتبه بهتری برای شما در نظر گرفته و با نمایش شما در صفحات اول نتایج جستجو در واقع بهترین و کاربردی ترین بازاریابی را برای کسب و کار اینترنتی شما انجام داده اند.

برای این که بتوانید فرایند سئو و بهینه سازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید می توانید از ابزار هایی که توسط گوگل برای شما در نظر گرفته شده است استفاده نمایید.

به عنوان مثال گوگل آنالیتیکس یکی از این ابزار های کاربردی است که بررسی آمار و ارقام ارائه شده در آن چه برای سایت خود تان و چه برای سایت رقبای شما می تواند کمک فراوانی به بهبود فرایند سئو نماید.

علاوه بر این می توانید از قابلیت های سایت هایی مانند الکسا نیز برای این موضوع کمک بگیرید.

رابطه میان سئو و محتوا نویسی

رابطه میان سئو مارکتینگ و محتوا نویسی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در خصوص سئو باید به آن توجه نمود، محتوا نویسی است. 

در واقع بازاریابی از طریق محتوا و سئو در یک سمت و سو حرکت می کنند و باید از ویژگی های مشترک این دو حداکثر استفاده برده شود.

منظور از محتوا نویسی یا همان بازاریابی محتوایی این است که شما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در خصوص خدمات، فعالیت ها و محصولات خود محتوایی را تنظیم کرده و برای مخاطبان به نمایش بگذارید.

نکته مهمی که در این جا باید به آن اشاره کنیم این است که این محتوا باید بر اساس اصول سئو تهیه و تدوین شود.

به عنوان مثال مطابق با اصول سئو شما باید چگالی مشخصی از کلمات کلیدی را در داخل متن استفاده نمایید و یا بهتر است متون شما بیش از اندازه بلند یا کوتاه نباشند.

شما می توانید سئو را با استفاده از ابزار هایی که در دسترس تان قرار گرفته است به صورت کاملا حرفه ای پیش ببرید.

به عنوان مثال می توانید با بررسی وضعیت بازدید هایی که از محتوای رقبای تان انجام شده و آنالیز های آماری مربوطه بهترین مسیر را برای موفقیت SEO خود ایجاد نمایید.

اگرچه این دو حوزه یعنی بازاریابی محتوایی و سئو دارای اشتراکات فراوانی هستند اما نمی توان منکر این موضوع شد که در سئو هدف اصلی ;کاربران هستند.

در واقع هنگامی که شما بر سئو تمرکز می کنید قصد و هدف اصلی شما باید جلب رضایت کاربران باشد.

رضایت شما از این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست

نام و نام خانوادگی(Required)
نوع درخواست(Required)
درخواست در رابطه با؟(Required)

مقالات مرتبط

 

فرم درخواست

نام و نام خانوادگی(Required)
نوع درخواست(Required)
درخواست در رابطه با؟(Required)