سئو سایت فروشگاهی برای فروش بیشتر

سئو در سایت های فروشگاهی

فهرست مطالب

هیچ شکی نیست که قرار گیری در نتایج گوگل در بالاترین حد ممکن نسبت به رقبا، یک امر ضروری و لازم به حساب می آید. اما چه می‌شود اگر نکات و اصول سئو سایت فروشگاهی را ندانید یا آنها را دست کم بگیرید؟

قطعا پاسخ روشن است. فروش آنلاین تان را از دست خواهید داد. این که شما تنها با یک وب سایت جدید شروع به کار می‌کنید و یا یک سایت موجود را بهبود می‌دهید، به این معنا نیست که در صدر نتایج گوگل جای می گیرید.

این راهنما به شما کمک می کند تا اصول سئو سایت فروشگاهی خود را بهبود ببخشید.

آیا یک چک لیست سئو سایت فروشگاهی وجود دارد که بتوانیم از آن پیروی کنیم؟

SEO برای فروشگاه

دریافت ترافیک بیشتر بر اساس جستجوی ارگانیک یک جزء کلیدی برای رشد کلی یک سایت فروشگاه به حساب می آید. در حقیقت، سرمایه گذاری بر روی این روش بسیار پاسخگو تر از حالتی است که شما برای رشد جایگاه سایت خود از تبلیغات گوگل برای دیده شدن خود توسط مخاطبان استفاده می کنید.

این کار هم بودجه بیشتری از شما طلب خواهد کرد و هم ممکن است براساس میزان هزینه ای که متقبل شده اید، نتیجه دلخواه را دریافت نکنید.

نکته ای که در این میان باید بیاموزید این است که تجارت الکترونیک با کمک توجه به اصول سئو سایت فروشگاهی یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و صاحبان فروشگاه‌های جدید می‌توانند با ایجاد یک استراتژی ساده ارزش زیادی کسب کنند و اطمینان حاصل کنند که نتایج دلخواه را در مدت زمان لازم به دست می آورند. 

اگر نمی دانید با کدام چک لیست اصول سئو سایت فروشگاهی پیش بروید در اینجا لیستی برای شما آورده اید.

اول باید کار با این دو ابزار پیشنهادی را آغاز کنید:

ابزارهای گوگل
  1. شروع کار با Google Analytics (گوگل آنالیتیکس)
  2. شروع کار با Google Search Console (کنسول جستجوی گوگل): نقشه سایت خود را از طریق حساب کنسول جستجو که اخیراً ایجاد کرده اید به گوگل ارسال کنید. همه فروشگاه های آنلاین باید یک فایل نقشه سایت داشته باشند، که صفحات شخصی سایت را لیست می کند. همچنین می توانید از Google Console Search برای بررسی خطاهای پیگیری سایت خود استفاده کنید. موتورهای جستجو سایت ها را از طریق ربات هایی که اصطلاحا «به صفحات آن را خزیده اند»، فهرست می کنند. خطای پیگیری این ربات ها هنگامی اتفاق می افتد که یک ربات سعی می کند به یک صفحه خاص (یا سایت) برسد، اما نمی تواند.

تحقیقات مرتبط با کلیدواژه برای سئو سایت فروشگاهی

کلیدواژه برای سئو سایت فروشگاهی
  • از Google’s Keyword Planner استفاده کنید تا حجم جستجوی کلمات کلیدی را مشخص کنید و ایده‌های کلیدواژه را بدست آورید.
  • ایجاد کلمات کلیدی برای انواع محتوا: هر صفحه سایت شما مانند پست‌ های وبلاگ، یا صفحه اصلی می‌تواند برای کلمات کلیدی مختلف رتبه‌بندی شود.

در واقع کلیدواژه می‌تواند به شما نشان دهد که باید در وهله اول چه صفحاتی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، برخی از صفحات را می توان به عنوان جستجوی اطلاعات هدف قرار داد (مثلا بطری پلاستیکی چیست؟). در حالی که دیگر صفحات می‌توانند کلمات کلیدی را با حجم جستجوی پایین‌تر هدف قرار دهند، اما به قصد خرید مورد استفاده قرار بگیرند (به عنوان مثال “خرید بطری‌های پلاستیکی”).

بهینه‌سازی صفحات سایت

بهینه‌سازی صفحات سایت

اطمینان حاصل کنید که از یک تگ، H۱ روی صفحات خود استفاده می کنید. تگ H1 اغلب به عنوان تی‌تر اصلی برای یک صفحه استفاده می‌شود و معمولا حاوی کلمات کلیدی صفحه می باشد. همچنین اینکه برای سئو سایت فروشگاهی خود، عناوین صفحات را زیر ۶۰ کاراکتر نگه دارید تا در نتایج جستجو قیچی نشوند.

در حال حاضر گوگل به طور مداوم ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر را برای عنوان صفحه را نمایش می‌دهد، بنابراین همیشه کلمات کلیدی شما را در کنار عنوان باید قرار بگیرند و به این رقم محدود شوند.

همچنین، به خاطر داشته باشید که می‌توانید عنوان صفحه خود را به شکل یک لیست به جای یک عنوان سرمقاله و یا یک جمله کامل جهت سئو سایت فروشگاهی در نظر بگیرید که شامل نویسه‌های مناسب (مانند پرانتز یا خط فاصله) هستند. کلمه کلیدی را در نشانی اینترنتی صفحه خود قرار دهید.

صاحبان فروشگاه‌ های اینترنتی باید به این موضوع توجه داشته باشند. البته با اجتناب از کلمات پرکننده، URL ها را کوتاه و جذاب نگه دارید.

مطالعه بیشتر در رابطه با : سئو خارجی و معرفی 5 روش در off page seo یک سایت

توجه به اصول سئو سایت فروشگاهی با لینک ها

اصول سئو سایت فروشگاهی

برای سئو سایت فروشگاهی در بخش لینک ها یک استراتژی ساخت لینک ایجاد کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل از تعداد، کیفیت، و ربط دادن لینک‌ها به یک صفحه یا وب سایت خاص به عنوان یک عامل رتبه‌بندی استفاده می‌کنند.

رقبای خود را آنالیز کنید. با استفاده از ابزارهایی مانند Moz’s Link Explorer  و Ahrefs Site Explorer، می توانید بفهمید که چه سایت ها و صفحاتی با رقبای خود لینک دارند.

محتوا و اهمیت آن در سئو سایت فروشگاهی را دست کم نگیرید.

در این بخش مرتبط با اصول سئو سایت فروشگاهی شروع به برنامه‌ریزی یک استراتژی بازاریابی محتوای پایه کنید. توسعه و اجرای یک استراتژی بازاریابی محتوای همه‌جانبه می‌تواند ماه‌ها طول بکشد، اما این بدان معنا نیست که روش ساده‌ای وجود ندارد که بتواند به شما کمک کند:

  • سوالات مشتریان را برای تولید محتوا و سئو سایت فروشگاهی استفاده کنید.
  • به مشتریان کمک کنید تا حس کنند با خرید فلان محصول ارزش بیشتری از جانب آن دریافت می کنند.
  • از تحقیق کلید واژه برای انطباق با سوالات تحقیق استفاده کنید: البته، ایده‌های محتوایی باید با شرایط واقعی که افراد در جستجوی آن هستند، همگام سازی شوند.
  • می توانید برای سئو سایت فروشگاهی خود شرح محصولاتی را که به فروش می رسانید را بنویسد. تمام محتویات وب سایت شما باید یونیک باشند و فقط برای فروش نوشته شوند. برای مثال، برای توصیف محصول از نام تولید کنندگان آن استفاده نکنید.
  • کسب‌وکار خود را روی شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، تویی‌تر، اینستاگرام و پینترست توسعه دهید. زمانی که تنها نام تجاری خود را می‌سازید، آن را بر روی حساب‌هایتان در شبکه های اجتماعی ثبت کنید، که این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا از هویت خود در این زمینه محافظت کنید. البته این به مردم امکانی می‌دهد که شما را به راحتی بیابند.
  • اطمینان حاصل کنید که فروشگاه تان برای مشتریان سریع بالا می آید. سرعت، یک عامل رتبه‌بندی برای هر دو جستجوی دسکتاپ و موبایل است و در زمینه سئو سایت فروشگاهی بسیار به آن توجه می شود.

رضایت شما از این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم درخواست

نام و نام خانوادگی(Required)
نوع درخواست(Required)
درخواست در رابطه با؟(Required)

مقالات مرتبط

 

سایر مقالات

 

به دنبال چه مطلبی هستید ؟

بازنشر در شبکه های اجتماعی :

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram